שליח חב”ד בתאילנד נתפס בנתב”ג עם 8 ק”ג זרעי קנאביס מוסלקים בתוך בובות “דובוני אהבה”

פחות משבוע לאחר תפיסת זרעי קנאביס שהוסלקו בתוך לבנים ("בלוקים"), אמש נתפסו 8 ק"ג נוספים של זרעי קנאביס כשהפעם הם מוסלקים בתוך בובות בנתב"ג במזוודתו של צעיר בשנות ה-20 לחייו המשמש כשליח חב"ד בתאילנד, שנעצר

לכבוד הולנטיינ’ס? שוטרים ובודקי המכס סיכלו אמש בתזמון ייחודי הברחה של זרעי קנאביס ארצה כשהם מוסלקים בתוך בובות “דובוני אהבה” ועצרו את תושב נתניה החשוד בייבוא – כך מדווחת המשטרה היום (חמישי).

סיכול ניסיון הברחת זרעי קנאביס בתוך בובות (צילום: דוברות המשטרה)

על פי הדיווח, “שוטרי יחידת הבילוש 747 של מרחב נתב”ג, בסיוע בודקי המכס באולם הנוסעים בטרמינל, עצרו אמש תושב נתניה בשנות ה-20 לחייו אשר הגיע לארץ בטיסה, לאחר שהוחשד כשבכבודתו בובות ‘דובוני יום האהבה’ במשקל חריג במיוחד”.

חיפוש בכבודתו של החשוד הביא לחשיפת 2 בובות פרווה ובתוכן זרעי הקנאביס במשקל של כ-8 ק”ג, שהועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל .

למגזין קנאביס נודע כי החשוד בניסיון ההברחה הוא שמואל סוליש המשמש לדבריו כשליח חב”ד בתאילנד. לטענת סוליש בחקירתו, הוא התבקש להעביר את הדובים לישראל על ידי אדם אחר כלשהו והסכים לכך מכיוון שנותר לו מקום פנוי במזוודה.

סניגורו של סוליש טען בבית המשפט כי “אני לא מקל ראש בעבירות, אבל זה לא תיק של יבוא קוקאין או של קנאביס גולמי, מדובר בשליח חב”ד, ילד, בחור צעיר מאוד, נעדר עבר פלילי, הוריו נורמטיביים, הם בהלם”.

עוד ביקש הסניגור להזכיר שהזרעים הועברו בתוך בובות כך שאפשר לקבל את טענתו של סוליש שלא היה מודע לכך שהן מכילות זרעי קנאביס. “יש לבדוק דנ”א ויכול להיות שהבדיקה תוכיח את חפותו,” אמר. “הוא לא ידע. זה בתוך דובי. ביקשו ממנו להעביר את הדובי, היה לו מקום במזוודה והוא קיבל על זה תמורה כספית.”

השופט האריך מעצר החשוד בשלב זה עד יום 20.2 ופסק כי “האינדיקציות הן לכך שהחשוד היה מודע לתוכן המזוודה, מדובר בייבוא זרעי סם בכמות גדולה של כשמונה ק”ג, נתתי דעתי לכך שהחשוד צעיר ונעדר עבר פלילי אך בהתחשב בחומרת המעשים ובעוצמת החשד מצאתי לקבל את הבקשה להארכת מעצרו”.

ניסיון הברחה זה מתרחש פחות משבוע אחרי מקרה דומה, במהלכו נתגלו המוני זרעי קנאביס שהוסלקו בתוך אריחי בנייה (“בלוקים”) תמימים למראה שהגיעו במכולה מספרד.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר